Kawasaki
Technológia Alváz-menedzsment

Az 1950-es első legyártott motorblokkja óta a
Kawasaki folyamatosan új technológiákat
fejleszt  nagyteljesítményű motorok létrehozása
céljából. Modellei mára számos, hosszú idő
alatt kifejlődött Kawasaki-technológiával rendelkeznek.
 

Gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer (TPMS)

A Tyre Pressure Monitoring System (TPMS): keréknyomás ellenőrző rendszer folyamatos felügyeletet biztosít a gumiabroncsok megfelelő nyomás értéke kapcsán, biztosítva a biztonságos, kényelmes és gazdaságos használatot.

A gumiabroncs megfelelő légnyomása rendkívül fontos, mivel ez nagyban befolyásolja a motor kezelhetőségét, biztonságát, kényelmét. A gumiabroncsból a levegő folyamatosan természetesen úton távozik, akár meghibásodás, sérülés nélkül is. Ezért is fontos a keréknyomás rendszeres ellenőrzése. Az abroncsnyomás - ellenőrző rendszer folyamatosan méri a gumiabroncs nyomását (szelephez csatolt szenzorokon keresztül), és megjeleníti az értékét a műszerfalon. Gumiabroncs légnyomása változik a külső hőmérsékletváltozása,  illetve a használat közbeni felmelegedés hatására. A rendszer 20 másodpercenként frissíti az adatokat. Ha a gumiabroncs légnyomás kritikusan alacsony, a lapos abroncs ikon jelenik meg a kijelzőn, figyelmeztetve a vezetőt. A Kawasaki1400GTR ajánlott abroncs nyomása az első és a hátsó kerekeknél egyaránt 290 kPa. Ha a nyomás 220 kPa alá csökken, megjelenik a figyelmeztető jelzés. A rendszer megbízható, ezáltal feleslegessé téve a manuális ellenőrzést és elkerülve a későn észlelt defektből adódó vészhelyzetek kialakulását.