Kawasaki
Technológia Motorvezérlés

Az 1950-es első legyártott motorblokkja óta a
Kawasaki folyamatosan új technológiákat
fejleszt  nagyteljesítményű motorok létrehozása
céljából. Modellei mára számos, hosszú idő
alatt kifejlődött Kawasaki-technológiával rendelkeznek.

S-KTRC

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control: Kawasaki sportos menetdinamikai szabályozás) a MotoGP technológián alapuló, előre gondolkodó (jósló) menetdinamikai szabályozás, a sportos használat igényeihez.

S-KTRC (Kawasaki menetdinamika szabályozó rendszer sport motorokhoz), a Kawasaki MotoGP technológián alapuló, sport motorokra fejlesztett, prediktív menetdinamika szabályozása. Ez a technológia folyamatosan ellenőrzi és szabályozza a hátsó kerék sebesség változását, biztosítva az optimális gyorsulást. Általánosságban, a maximális gyorsulás 20-30% közötti csúszási arányt jelent, azaz a hátsó kerék 20-30%-kal gyorsabban forog, mint az első. Annak érdekében, hogy a leghatékonyabb legyen a nyomaték átadás az aszfaltra, az S-KTRC valós időben figyeli a slip arányt és szabályozza a motor teljesítmény leadását, hogy optimalizálja a hátsó kerék a tapadást. S-KTRC által vizsgált lényeges paraméterek az első és a hátsó kerekek sebesség változása, a motor fordulatszáma és a fojtószelep helyzete. Jelvétel, azaz változás ellenőrzés 5 milliszekundumonként történik, így a szabályozás rendkívül pontos. Ez az egyedülálló Kawasaki módszer lehetővé teszi, az interpolációt, és prediktív működést, azaz a szabályozás előremutató, jósló rendszerű.  A KTRC rendszerhez képest a S-KTRC minimális teljesítmény csökkentéssel biztosítja az optimális slip arányt. Mivel a cél az, hogy maximalizálja gyorsulást mindaddig, amíg elegendő arányú előre mozgás figyelhető meg, a rendszer nem avatkozik be (például egy kerekezésnél, illetve erőcsúsztatásnál a fordulókban).