Kawasaki
Technológia Motorvezérlés

Az 1950-es első legyártott motorblokkja óta a
Kawasaki folyamatosan új technológiákat
fejleszt  nagyteljesítményű motorok létrehozása
céljából. Modellei mára számos, hosszú idő
alatt kifejlődött Kawasaki-technológiával rendelkeznek.

Teljesítmény módok

Három választható teljesítmény mód , köztük egy , ahol teljesítmény-leadás szerint változik a fojtószelep alkalmazás.

Teljesítmény módok lehetővé teszik rendelkezésre álló erő és gázreakció motorozási kürölményekhez hangolását. A szupersport Ninja ZX -10R esetében, három választható mód áll rendelkezésre : “Full” azaz teljes ,” Low” amely korlátozza teljesítményt mintegy 60 %-ra, és Middle mód , ami a kettő közötti tartomány. A rendszer nem egyszerűen korlátozás a csökkentett módokban (Low és Middle), hanem teljes áthangolás. Middle  módban a teljesítményjellemzők a motor fordulatszámának és a fojtószelep helyzetének a függvénye. Az 50%-os fojtószelep nyitás alatt a motor teljesítménye lényegében ugyanaz, mint a Low módban. Ugyanakkor a fojtószelep 50 % feletti nyitásától a rendszer lehetővé teszi a teljesítmény Full módszerű alkalmazását. Ez a fejlett motorvezérlő rendszer lehetővé teszi a lágyabb motor karakterisztika használatát az utcai motorozásnál, és szükség esetén biztosítja a teljes teljesítmény rendelkezésre állását. A kiválasztott Middle mód a gázkar használata utján vezérelhető a motoros igényei szerint, így biztosítva a szélesebb alkalmazkodást a környezet elvárásaihoz.