Hírlevél

Kawasaki hivatalos hírlevél

16 Január 2015 Bármely úton, egyetlen motorral

Hogy mitől is olyan jó az új Versys család? Engedjétek meg, hogy a kérdésre egy távolról indított választ adjak!
Még óvodás voltam, amikor a szüleimmel elmentünk egy tóhoz nyaralni. Egy hétig voltunk ott, a semmi kellős közepén TV, internet és telefon nélkül. Akkoriban ugyanis mobiltelefonja még csak a legnagyobb cégvezetőknek volt, az internetről pedig kis túlzással azt sem tudtuk, hogy micsoda. Nem vittünk könyveket, újságokat, de még csak én sem vittem magammal kedvenc játékaimat. Egyszóval elmondhatjuk, hogy semmilyen hagyományos szórakoztató eszköz nem volt nálunk, mégis egyetlen percig sem unatkoztam, ami egy hiperaktív kisgyereknél nagy szónak számít és életem egyik legjobb élményéként, mosolyogva merengek rajta egy-egy nosztalgia hullámom során.
 
Ez egy egyhetes kirándulás volt. Sátrakban aludtunk a tóparttól nem messze egy erdős részen. A tónál lehetett horgászni, s volt egy elkerített, tisztított része is, ahol strandolni lehetett. A környék elképesztően gyönyörű volt, szinte kirándulásra hívott minket a napsütés, a dombvidékek, és a kis patakok, amik egy óvodás szemében hatalmas hegyek és elképesztő méretű folyamok voltak. Jóleső és fárasztó gyalogos és kerékpáros túrákat tettünk (mondanám, hogy több kilométereseket, de talán itt is megtéveszt a gyermeki emlékezet). A Versys pedig képes volt arra, hogy mindezt a kellemes nosztalgiát, szabadságérzetet és természet közeliséget felidézze bennem, s új magaslatokba helyezze azt.
 
A novemberben megrendezett kölni Intermot motorkiállítás nagy dobása a H2 és a H2R volt, amik valóban elképesztő figyelmet érdemelnek, hisz motortörténeti mérföldkőről beszélünk, ám ez sajnálatos módon azzal járt együtt, hogy elvonta a reflektorfényt a Kawasaki 2015-ös új és megújuló modelljeiről, mint a Vulcan S, vagy a Versys család.
 
A Versys sokoldalúságát nehéz egy szóval megfogalmazni. Képzeljünk magunk elé egy háromszöget, amelynek a három csúcsa a sport-, a városi-, és a túramotorozás. Minél inkább az egyik csúcsába helyezkedik el egy adott motor, annál inkább arra van kitalálva. És itt jön képbe a Versys, amely a háromszög tökéletes mértani középpontjában található. A hagyományos kereteket tekintve szinte sehova, ugyanakkor mindenhova besorolható. Ezt a sokoldalúságot csak tovább növelték azzal, hogy két Versys közül is választhatunk, hogy kinek melyik a szájíze. A Versys 650 egy kiegyensúlyozott, tökéletesen irányítható és kézben tartható motor, míg a Versys 1000 mindez, csak egy nagymotor köntösébe öltöztetve.
 
A korábbi Versysekhez képes legszembeötlőbb változás egyértelműen a fejidom. Elvetették a korábbi gombára emlékeztető formát, amely sokak szerint remek döntés volt, hisz így egy sportosabb, agresszívebb külsőt sikerült kialakítani, amely egyrészt így jobban illeszkedik a Kawasaki családba, másrészt pedig ezzel is tükrözik a motor azon törekvését, hogy mind szórakozásra, mind pedig sportmotozásra kiváló választást nyújtson.
 
A szélvédő nagyobb szélvédelmet nyújt,, s igény szerint fokozatmentesen állítható egy 75 mm-es tartományon belül; magassága pedig szerszám nélkül állítható a szélvédő elején található két gomb segítségével.
 
A túraképességet növeli még a 21 liter kapacitású üzemanyagtartály, amely a kalkulációk alapján akár egy 400 km-es túrára is alkalmassá teszi a motorokat. Az üzemanyagtartályban található új tervezésű üzemanyagmérő, amely segít a fogyasztás szemmel tartásában, és a még megtehető kilométerek becslésében.
 
A túramotorozás kényelmét segíti még a hosszú rugóút (fordított 43 mm átmérőjű első villa), a széles, merev kormányrúd, valamint a keskeny ülésforma kialakítása, amely többféle (sportos, vagy túrához alkalmas) üléspozitúrában is kényelmesen alkalmazható.
 
A könnyített súlyú és nagy szakítószilárdságú duplacsöves alumíniumváz megkönnyíti a motor kezelhetőségét. Az új felső motortartó bakok pedig csökkentik a vibrációt és további stabilitást eredményeznek.
 
A megnövelt méretű első tárcsafékek, valamint az alapfelszereltségnek számító ABS szinte a tökéletességig fokozzák a már egyébként is kiváló fékerőt, akár egy rossz tapadású, egyenetlen úton is.
 
Az oldalsó és a felső csomagtartó dobozok követik a motor agresszív vonalvezetését, fényezése pedig tökéletesen illik a motor designjához. A maga 47 literes űrtartalmú felső csomagtartóba könnyedén befér két bukósisak is, utas ülés háttámlával van ellátva és mindezek fejében még a szemnek is kellemes látványt nyújt.
 
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a Versys család ezúttal nagyot robbantott. Az idő csakis előnyére vált ennek a két modellnek és valószínűleg igazi sikermotor válik majd belőlük, beszéljünk akár sport-, városi-, túramotorozásról; bárki számára tökéletes választás nyújt, akár közép, vagy akár nagymotort favorizál a potenciális vásárló.

Írta: Birta Tibor

Models covered:

Versys 1000 2015
2015
Versys 1000
Részletek
Versys 1000 Grand Tourer 2015
2015
Versys 1000 Grand Tourer
Részletek
Versys 1000 Tourer 2015
2015
Versys 1000 Tourer
Részletek
Versys 1000 Tourer Plus 2015
2015
Versys 1000 Tourer Plus
Részletek
Versys 650 2015
2015
Versys 650
Részletek
Versys 650 Grand Tourer 2015
2015
Versys 650 Grand Tourer
Részletek
Versys 650 Tourer  2015
2015
Versys 650
Részletek
Versys 650 Tourer Plus 2015
2015
Versys 650 Tourer Plus
Részletek