Hírlevél

Kawasaki hivatalos hírlevél

6 Szeptember 2013 Bemutatkozik a sok újítással felvértezett 2014-es Z1000SX

A már eddig is a leginkább keresett sport/túra motorok közé sorolt Z1000SX 2014-es változata tovább finomodott a rendkívül átfogó felújítási programnak köszönhetően, amely még sportosabb személyiséget, gyakorlatiasságot és kőkemény mérnöki megoldásokat alkalmaz.
Egyszerre vonzó a korábbi szupersport motorosoknak és mindazoknak, akik egy mindenre kiterjedő pedigrével rendelkező túramotorra vágynak, az újonnan érkező Z1000SX leginkább feltűnő jellemzője az új, méretre szabott és színben egyező, opcionális oldalsó dobozrendszer, amely dobozok mindegyike képes egy teljes méretű bukósisak befogadására 28 literes terébe. A motor középvonalának meglovagolására tervezett dobozrendszer teljes szélessége mindössze 925mm.
Az új rögzítőrendszer biztosítja, hogy a motor ugyanolyan stílusos legyen a dobozokkal mint nélkülük, további előny pedig az “egykulcsos” működtetés kényelme, figyelembevéve hogy mind a gyújtást mind a dobozok nyitását és zárását ugyanaz a kulcs végzi.
A számos újítással a legújabb Z1000SX élvezi az új technológia által nyújtott összes előnyt beleértve a KAWASAKI sokat dícsért KTRC elektronikus kipörgésgátló rendszerét is. A kipörgésgátló három választható működési módja alkalmassá teszi a motort mind a sportos mind az alacsony tapadású úton történő haladásra s egyben kiegészült a vezető által választható két erőátviteli móddal.
A Kawasaki mérnökeinek messze földön híres tudására épített a motoron végrehajtott módosítások és újítások esetében is, amelyek mind az erő azonnali és készséges átvitelét szolgálják.
Az új Z1000SX váza elől és hátul is kihasználja az újítások kínálta előnyöket, a 41 mm-es első villa módosított beállításaitól az új, radiálisan szerelt főfékhenger által működtetett TOKICO monoblokk féknyergekig amelyek a jellegzetes hullámos féktárcsákat ragadják meg - akár opcionális ABS segítségével - és ezzel a fékhatást a Szupersportban szokásos szintre emelik.
A hátsó lengéscsillapító kivezetett, kényelmesen működtethető állítási lehetőséget kapott amely lehetővé teszi a vezetőnek a motor hátsó felfüggesztésének finomhangolását amellyel az vagy az utas és a csomagok miatt megnövekedett súlyhoz vagy a vezető egyedüli, sportos motorozásához alkalmazkodik.
Az elkövetkező évre ígért még nagyobb vezetési élmény mellett a motor hangja által nyújtott élmény is tovább nő, köszönhetően a módosított légszűrőháznak és frisslevegő rendszernek amelyek gyorsításkor a jellegzetes KAWASAKI “üvöltés” élményét ígérik.
Megjegyzésével Yasushi Kawakami úr, a Kawasaki Motors Europe ügyvezető igazgatója a népszerű Z1000SX fejlődésének következő lépcsőfokát ünnepelte.
“Azzal hogy ilyen széles kör számára vonzó, a Z1000SX már eddig is sok rajongót nyert meg magának a Szupersport és a túramotorozás világából. Biztosak vagyunk abban, hogy a következő szezonban elérhető plusz jellemzők ilyen sokaságával a motor megtartja előkelő helyét a sport/túramotorok között”.