Hírlevél

Kawasaki hivatalos hírlevél

12 November 2019 Kawasaki bemutatta elektromos koncepciót

A milánói EICMA kiállításon a Kawasaki mint házi gazda, bemutatott 6 új modellt,  2020. évre. Yuji Horiuchi - a Kawasaki Heavy Industries Motorkerékpár- és Motorvállalat elnöke azon kívül mesélte is az új  elektromos jármű (EV) koncepcióról és elmagyarázta annak hátterét.
Felfedve, hogy Kawasaki évek óta végez EV kutatásokat, Horiuchi úr megjegyezte, hogy a KHI kutatása eddig egy közepes kapacitású stílusú gépen alapult, amelynek több „motoros élményt add” , mint a piacon jelenlegi EV gépek. Rendelkezve 20 kW teljesítmény-gyorsítással és 10 kW-os vezetési sebességű teljesítménnyel, az EV projektet széles körben tesztelték a Kawasaki tulajdonában lévő Autopolis pályán Dél-Japánban, valamint a valós életben a városi környezetben.

Ő folytatta; „A közúti tesztelés során összpontosítottunk a motorozás érzékenységére, kombinálva egy elektromos áramforrást - amely nagyfokú rugalmasságot tesz lehetővé a nyomaték és az energiaátvitel terén - a sebességváltó képességgel.

Az eredmény egy olyan gép, amely jó vezetői érzetet kölcsönöz a rideológia általános küldetésének ”.
A Ninja 650-hez hasonló méretű, kompakt géppel az EV kerékpár ismerős közepes súlyú Kawasaki közúti kerékpár-felfüggesztést és féket, valamint ugyanazt a rácsos típusú alváztechnikát használja, mint sok Ninja és Z családban.

A 219 kg-os jármű középpontjában egy gyors CHAdeMo stílusú töltőrendszerrel vagy egy hagyományos 100–240 V-os háztartási tápegységgel újratölthető akkumulátorcsomag található. Ilyen módon az EV gép követi a jelenlegi konvenciót, de a Kawasaki „fun to ride” rideológiai megközelítés további gondolkodást diktált.

Ennek eredményeként egy elektromos meghajtású kétkerekű jármű körülbelül 100 km-es távolsággal rendelkezik egy hagyományos gép jellemzőivel, például egy tengelykapcsolóval és négysebességű sebességváltóval. Ilyen módon elvárható, hogy a jármű vonzó legyen a Kawasaki tulajdonos jelenlegi profilja szempontjából, és teljesítse a Kawasaki rideológiai filozófiáját.

Egyszerűen kutatási projektként hivatkozva a KHI egyértelműen kijelentette, hogy a közeljövőben nem tervezi, hogy EV kerékpárt bővítsen a kínálatával. Horiuchi úr azonban a sajtótájékoztatón lévő érdeklődő média vendégek befejezésével azzal ígérte, hogy Kawasaki: ".. még sok más utat talál felfedezni, hogy kibővítsék az irányítás izgalmát két keréken."