Hírlevél

Kawasaki hivatalos hírlevél

20 November 2010 Ninja ZX-10R világpremier Losailban

A világ minden tájáról meghívott újságírók, elsőként tekinthették meg és próbálhatták ki az új Ninja ZX-10R-t A hideg télies időjárásból elrepülhettek a meleg, napos Katarba a Losail International versenypályára.
A világszínvonalú versenypálya a katari sivatagban épült, távol a felhőkarcolóktól és Doha belvárosától, ám a folyamatos városfejlesztésnek köszönhetően mégis egyre közelebb hozzá.

Az 5.3 km hosszan kanyargó aszfalt igazi próbatétel motoros és motor számára is és ezáltal ideális hely arra, hogy bemutassuk a technikailag legfejlettebb Ninja-t. Az eseményen a KHI részéről a Ninja ZX-10R fejlesztésében részt vett korábbi Kawasakis versenyző Pere Riba, valamint néhány meglepetés "vendég" volt jelen, mint például Tom Sykes és Joan Lascorz.

A pálya megismerése és rövid fotózás után az újságírók két napon keresztül 20 perces blokkokban tesztelhették az új modellt. Így minden újságírónak elég ideje volt, hogy kipróbálhassa a motort, elmondja észrevételeit és állítsanak a motorján és még elegendő pályaképet is csináljanak róla.

Az első benyomásuk megerősíti, hogy az új Ninja fejlesztése valóba előrelépést jelent.

Az újságírók dicsérték az új S-KTRC kipörgésgátló rendszer hatékonyságát és észrevétlen működését. A motorkerékpár médiumok tesztelői természetesen felhasználták a késő délutánt, hogy alaposan megvizsgálják az úgynevezett "Delta" technológiát, amit a Kawasaki szabadalmaztatott S-KTRC kipörgésgátlója használ. Figyelembe véve, hogy a versenytársak rendszere egyszerűen reagál, ez a pro-aktív tervezés számos újítást foglal magában, amit teljes egészében a Kawasaki japán mérnökei fejlesztettek ki.

Tetszett a tesztelőknek a három fokozatban állítható üzemmód kapcsoló, ami szintén egy új technológia és amivel Low, Middle, Full teljesítménnyel tudjuk használni a motort.

Az újságíróknak lehetőségük volt, hogy este éjszakai kivilágítás mellett is kipróbálhassák az új modellt, ezzel is emlékezetessé téve a modell bemutatót.

A második tesztnap délelőttjén a tesztelők az opcionális sport kipörgésgátlóval (KIBS) felszerelt modelleket próbálhattak ki.

A KIBS-et gondosan fejlesztették ki a KHI és technológiai partnere a Bosch mérnökei annak érdekében, hogy valódi sportos támogatást adjon, miközben képes megtartani a ZX-10R keménységét, ezáltal a motorosok széles körének tudja a superbike motorozás érzését nyújtani.

Az ABS-szel felszerelt gépek tesztelése után minden újságíró elégedett arccal szállt le a motorjáról és megerősítették, hogy rendkívül hatékonyan mégis diszkréten végezte a dolgát, így a tervezés elérte a célját.


Miután az újságírók első csoportja elhagyta a repülőteret, a Kawasaki Motors Europe, marketing menedzsere Jan Willem van der Straten az alábbiakban foglalta össze az első benyomásait.
"Ez egy nagyszerű helyszín, ahol kitűnően megismerhető az új Ninja ZX-10R. Őszintén reméljük, hogy minden újságíró, akinek lehetősége volt kipróbálni ezt a nagy érdeklődéssel várt gépet, élvezte a bemutatót és tapasztalataik hozzá járulnak majd, hogy mire az értékesítés megkezdődik már hatalmas rajongó tábora lesz az új Ninjának szerte Európában."