Történetünk


SHOZO KAWASAKI.

1930

Minden ezzel az emberrel, Shozo Kawasakival kezdődött 1878-ban egy hajóépítő üzemben.

Ma a KAWASAKI HEAVY INDUSTRIES egy stabil, technológia-alapú globális társaság, amelyik nagyon sokféle piacon működik, de mindig az élvonalbeli technológia előterében.
 
Több, mint ötven éve kezdődött a  széles termékkörű motorkerékpár gyártás. Repülőgép motor fejlesztés és gyártásból származó műszaki know-how adta az alapot az első motorbiciklink motorjának tervezéséhez.


A motorkerékpár iparba történő belépésünket a KAWASAKI új technológiák fejlesztése iránti folyamatos erőfeszítése ösztönözte.  Az évek alatt számtalan új modellt adtunk ki, melyek hozzájárultak a piac formálásához, és ebben a folyamatban megalkottunk több, nagysebességű és erős motorú maradandó legendát.  1996-ban gyártottuk a tízmilliomodik járművet, amellyel bebizonyítottuk, hogy a Kawasaki képes kiszolgálni a motorosok széles körű igényeit.
 
Minthogy a Kawasaki jelmondata továbbra is a “Let the  good times roll,” a legfrissebb kihívások bizonyára újabb legendákat fognak életre hívni.

Nekem is Kawasakim van!

  • Légi járművek
  • Hajóépítés
  • Járműpark
  • Energiaültetvények és felszerelések
  • Környezet és újrahasznosítás
  • Ipari felszerelések
  • Infrastruktúra
  • Szabadidős termékek


A Kawasaki Heavy Industries, Ltd. a 21. század számára készít közlekedési eszközöket és ebben az elmúlt száz év alatt összegyűlt technológiai újításaiból származó gazdagságát hasznosítja.  A hajóépítő divíziója elhozta a világnak az egyre nagyobb, egyre gyorsabb és egyre automatizáltabb hajógyártást.  Folyamatosak az erőfeszítései olyan módok megtalálásáért, amelyekkel energiát megőrizve lehet növelni a hajógyártási és navigációs hatékonyságot.  Eddig a kihívás a folyékony természetes gáz (LNG) meghajtású teherhajók, nagysebességű hajók és más jövő-orientált hajózási technológiák kifejlesztését eredményezte.
Repülési alapelveket alkalmazva egy projektben, egy, a vízfelszín fölött 45 csomóval szárnyaló szállítóhajó jött létre.  A Kawasaki vezette Japánban azt a hajóépítő konzorciumot, amelyik megalkotta a Techno-superlinert.  Ez az izgalmas új teherhajó nagyjából 1,000 tonna teherbírású és haladási sebessége az 50 csomót is eléri.
A Kawasaki szállít kocsikat a világhírű Shinkanzen expresszvonatnak és más vonatoknak is.  A társaság most fejleszti a Shinkanzenek következő generációját, melyek 240 mérföldes óránkánti sebességre lesznek képesek.  A Kawasaki tapasztalata bőven meghaladja pusztán a járművek fejlesztését és gyártását.  Rendszer-integrátorként a Kawasaki teljes vasúti szállítási rendszereket készít, a vonat működési ellenőrzésétől kezdve a járművek vizsgálatáig és javítási műveletekig.
A légi járművek terén a Kawasaki széles körű tevékenységekben, repülőgéptestek és -motorok gyártásában vesz részt.  Jelenleg a Kawasaki gyártja a saját fejlesztésű MBB K117 helikoptert és a Boeing 777 utasszállító egyes részeit.  A Kawasaki továbbá fontos szereplője az SST (szuperszonikus szállítási) fejlesztési projektnek, azaz egy olyan gép fejlesztésén dolgozik, amelyik képes lesz 60 – 90 ezer láb közötti repülési magasságban 2.5-ös mach-sebességgel 200-300 utast szállítani.  A Kawasaki nagysebességű szállítási technológiái túlmutatnak a Föld légkörén is abban az új kihívásban, mely a világűrt és annak erőforrásait szeretné kiaknázni.

/


A Kawasaki tovább erősíti és fejleszti képességeit a légijármű-motor fejlesztés és gyártás terén azáltal is, hogy a Védelmi Minisztérium számára gyárt helikopter motorokat, és részt vesz olyan együttes nemzetközi projektekben, mint a V2500-as, az RB11/Trent, a PW4000 és a CF34 utasszállítók, valamint az APU (repülőgép segéd áramellátó egysége) fejlesztése és gyártása.


A Társaság technológiai képességeit azon keresztül is elismerik, hogy részt vesz egy környezetbarát kisrepülőgép motor kutatás-fejlesztési projektjében.

A Kawasaki részvétele a világűr-projektekben a Japán Űrügynökség (jelenleg JAXA)  számára végzett munkával kezdődött, az N-rakéta kilövésével, egy hangteszt felszereléssel és egy kísérleti geodétikus műholddal.


Az 1990-es évek óta a H-‡U rakéta kilövési projektjében a Társaság felel a hasznosteher-bírású áramvonalas héjazatok és a héjazathoz illeszthető szerelvények fejlesztéséért és gyártásáért.  Folytatja szolgáltatásait a H-‡UA rakéta tekintetében is.


A Kawasaki tapasztalattal bír olyan projektekben való részvétel terén is, mint az újrahasznosítható szállítórakéták fejlesztése, melyekkel a jövőbeli űrtranszportokat fogják bonyolítani.  Űr-robot projektek, mint a Japán Kísérleti Modul a Nemzetközi Űrállomás számára, a HOPE-X kísérleti orbiter és a leszállási mechanizmus a V‡U (ETS-V‡U) tesztműholdakhoz az egyéb olyan területek, melyekben a Társaság szintén fontos szerepet játszik.

Jelenleg a Kawasaki egy sztratoszférikus platform fejlesztésén és kezelőszemélyzettel ellátott űrtechnológiai fejlesztéseken, valamint asztronauták képzésén dolgozik.

A Kawasaki általános mérnöki és tervezési egysége új hidak és magasépítésű épületek kivitelezésével járul hozzá új városok felépítéséhez. Az Angliát és Franciaországot összekötő alagút, a Csalagút kivitelezésének sikere sokkal tartozik a két alagútfúró gépnek, melyeket a Kawasaki alkotott meg.  A Társaság építette a világ legnagyobb több, mint 46 láb átmérőjű, Trans-Tokyo Öböl Autópályához tartozó védőpajzs gépet.
A hídépítés egy másik erőssége a Kawasakinak.  A Társaság nemrég fejezett be egy főtorony építést az Akashi Kaikyo Hídnál.  Amikor kész lesz, ez lesz a leghosszabb függőhíd a világon.

Mindezekhez, a Kawasaki minden tőle telhetőt megtesz, hogy bolygónkon felelősen, környezet-tudatosan valósítsa meg feladatait.  Minden erőfeszítést megtesz, hogy a Föld védelmében környezetbarát gépállományt és technológiákat, új energiaforrásokat fejlesszen, melyek hozzásegítenek stabil erőforrások és energiák, valamint energia-megőrző és újrahasznosító technológiák biztosításához.
A CCPP, kombinált ciklusú erőmű például, alacsony szennyezőanyag-kibocsátású természetes gázt használ áramfejlesztő turbinák meghajtásához, amíg a hulladék hőt további elektromosság előállításához hasznosítja.

A Kawasaki erőforrás-újrahasznosító rendszere a szemétégetőben keletkezett hőt használja hűtő- és fűtőeszközök meghajtására és vízmelegítésre; valamint újrahasznosítható erőforrásokat gyűjt különféle hulladékokból.  Más technológiák, mint vízkezelés, cseppfolyós gáz deszulfurizációs és denitrációs gépállomány is nagyon hasznosnak bizonyult a környezetvédelem és az energia-megőrzés terén.  A Kawasaki folyamatosan figyelemmel kíséri a csúcstechnológiákat és megtalálja helyét a fúziós energiák időszakába történő belépéshez, ami a jövő feladata.

A Kawasaki név technológiai vállalkozást fémjelez, melynek tevékenységi köre kiterjed a nagyipari, nemzetközi projektektől kezdve a napi használatú rekreációs tárgyakig.  És minden lépésnél a legkomolyabb figyelmet szenteli az emberiségnek és a környezetnek. Az elmúlt 100 év fejlesztései képessé tették a Kawasakit, hogy stabil alapokat hozzon létre vezető technológiai vállalkozásként.  Ma a Társaság teljesen felkészült a következő század fogadására és örömmel néz olyan vezető szerep elébe, mely az emberiség javát és a következő század innovációs fejlődését szolgálja.