Kawasaki
Technológia Motorvezérlés

Az 1950-es első legyártott motorblokkja óta a
Kawasaki folyamatosan új technológiákat
fejleszt  nagyteljesítményű motorok létrehozása
céljából. Modellei mára számos, hosszú idő
alatt kifejlődött Kawasaki-technológiával rendelkeznek.

Dupla injektor

Az dupla injektor rendszer esetén az üzemanyag befecskendezést két injektor végzi hengerenként, melyek önállóan működnek a fordulatszám függvényében, biztosítva az optimális üzemanyag ellátást a különböző működési elvárásoknál.

Kawasaki KX250F volt az első tömeg gyártású krossz modell dupla injektor rendszerrel. Az első injektor a fojtószelepnél található, ahogy általánosan az FI rendszereknél. A második vagy felső injektor a szívócső légszűrőházhoz közeli részére került beépítésre. A két injektor nem működik egyszerre : alacsony fordulatszámú tartományon az első injektor dolgozik, magas fordulaton a felső injektor. Az injektorok szórásképe, porlasztása eltérő lehet a pozíciójukból adódóan. Az első injektor, mivel közelebb van elhelyezve az égéstérhez, élesebb, direktebb reakciókat biztosít, mely előnyös az alsó fordulatszám tartományba. Itt szükséges a finomabb porlasztás kisebb szemcse méret azaz több apróbb lyuk az injektor csúcsba. Ezzel szemben, ha  nagy teljesítmény szükséges a rendszer átvált a felső injektorra, amely elsősorban a magas fordulatszámú alkalmazásokhoz kapcsolódik . Elhelyezkedése távolabbi az égéstértől, ez lehetővé teszi, hogy a tüzelőanyag részecskék és a beszívott levegő hosszabb úton, hosszabb idő alatt keveredjen tökéletesen homogén eleggyé. A keverék hőmérséklete, így térfogata csökken, ezáltal nagyobb mennyiségű, jó minőségű elegy jut az égéstérbe biztosítva a nagyobb teljesítményt.