Ha a motoros változatos útfelületen gyorsul, akkor a hátsó kerék könnyen túlpöröghet (azaz a hátsó kerék gyorsabban forog, mint az első kerék). KTRC célja az, hogy megakadályozza a kerekek túlzott kipörgését, amely a kontroll elvesztését okozhatja. A rendszer figyeli az első és hátsó kerék sebesség változását. Ha jelentős túlpörgést észlel, csökkenti a motor teljesítményét, biztosítva a hátsó kerék megfelelő tapadását. KTRC azt is lehetővé teszi, hogy a hátsó kerék a lehető leggyorsabban visszanyerje a tapadást olyan helyzetekben, ahol az abroncs és az útfelület kapcsolata elvész átmenetileg, mint amikor nedves akna fedélre hajtunk, vagy jelentősebb úthibára, kátyúba. A KTRC 3-irányú rendszer, szabályozza a gyújtás időzítését, az üzemanyag mennyiséget és a beszívott levegő mennyiségét. Ez lehetővé teszi, hogy a rendszer nagyon természetes érzetű beavatkozást adjon, éles hatások nélkül, szinte észrevétlenül. A rendszer a biztonságos körülményeket teremti meg a vezető gázparancsai alapján és a körülmények pontos feltérképezése útján. Ez a Kawasaki fejlesztési technológia célja.