Az új Z900 örökli elődjének izgalmas és felhasználóbarát koncepcióját, és olyan motor, elektronikai, váza és dizájnfrissítésekkel bővül, amelyek még élvezetesebbé teszik az utcai motorozást.
Az erőteljes, 948 cm³ folyadékhűtéses, sornégyes motor új vezérműtengely-profillal rendelkezik, amely még szabadabban pörög és erősebb nyomatékot biztosít az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban. A „Rideby-Wire” rendszernek köszönhetően a gázkarok elektromosan működnek, és az ECU pontosan biztosítja a megfelelő üzemanyag-levegő keveréket minden vezetési helyzethez, kiváló reakciót eredményezve.
Az új ECU programozás, beleértve a teljes fordulatszám-tartományra vonatkozó, felülvizsgált gyújtási időzítést, 16%-os üzemanyag-fogyasztás-javulást is eredményez. A finoman hangolt légszűrő lenyűgöző beszívott hangot biztosít, amely még intenzívebben integrálja a vezetőt a vezetési élménybe.
A váztól is módosítások történtek a Z900 kezelhetőségének további optimalizálása érdekében. A kormányfej mögötti vázmerevítés szilárdságát megváltoztatták, hogy javuljon a kezelhetőség. A lengőkar rögzítési területe is felülvizsgálatra került, lehetővé téve a Quickshifter beépítését. A hátsó váz meredeksége csökkent, így több helyet biztosít a ülés párnázásának. A kezelhetőség agilis marad, és nagyfokú bizalmat ad a vezetőnek. A módosított felfüggesztési beállításoknak köszönhetően a vezetési pozíció előre nehezebb, amely több nyomást gyakorol az első kerékre, így még pontosabb irányítást és jobb érzést biztosít.
Az új, radiálisan felszerelt, 4 dugattyús féknyergek az első keréken, a új Dunlop Sportmax Q5A gumiabroncsokkal kombinálva, sima és precíz fékezést garantálnak.
A Kawasaki fejlett elektronikus asszisztens rendszerei (a 6-tengelyes IMU-val együtt) biztosítják a vezetők számára azt a támogatást, amelyre szükségük van, hogy maximálisan kihasználhassák a Z900 képességeit:
• KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) | A KCMF folyamatosan figyelemmel kíséri a motor és a váz paramétereit a kanyarban - a belépéstől a csúcspontig és a kanyar kijáratáig - és modulálja a fékerőt és a motor teljesítményét, hogy zökkenőmentes átmenetet biztosítson a gyorsítás és fékezés között, segítve a vezetőt a kívánt vonal megtartásában a kanyarban. Az IMU visszajelzése beépül a továbbfejlesztett ABS (beleértve a dőlési és kanyarodási fékvezérlést) és a KTRC vezérlésébe.
• KTRC (Kawasaki TRaction Control) | A Kawasaki fejlett traction control rendszere (KTRC) javított teljesítményt kínál sportos vezetéshez és további biztonságot biztosít alacsony tapadású utakon való közlekedéskor.
• Integrált vezetési módok: Három vezető által választható előre beállított mód (Sport, Road és Rain), valamint az egyedileg állítható Rider Mode (a 35/70 kW-os verzióban nem elérhető) lehetővé teszi a vezető számára, hogy a traction control-t és a teljesítmény leadást a megfelelő vezetési helyzethez igazítsa.
A Z900-nak a szokásos A-ból B-be jutás mellett új, vezetőbarát funkciói, mint például a KQS - Kawasaki Quickshifter (1,500 fordulat/perc feletti Quickshifter és Blipper funkcióval) és az elektronikus tempomat biztosítják a sima és élvezetes vezetést.
A Z900 sikerére támaszkodva az akasai gyár keményen dolgozott a 2025-ös dizájnújításokon. Az újraértelmezett Sugomi dizájn feltűnő, szögletes formákkal és a fémalkatrészek ügyes felhasználásával rendelkezik, amelyek tökéletesen tükrözik a motor belsejében rejlő erőteljes teljesítményt.
A megújult első rész egyik figyelemfelkeltő eleme a precíz, kompakt fényszórók és a fejlett LED hátsó lámpa, amely futurisztikus dizájnt és modern technológiát kínál. Az új, csiszolt alumínium oldalsó panelek és egyéb részletek elegáns, fényes megjelenést kölcsönöznek a Z900-nak. Az új, kényelmes ülés laposabb kialakítással rendelkezik, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy könnyen változtasson pozíciót, és a figyelmet a nagy, teljesen digitális 5 hüvelykes TFT színes műszerekre vonzza.
Kawasaki motoron először a navigációs utasítások lépésről lépésre történő megjelenítése lehetséges az új 5 hüvelykes TFT színes kijelzőn, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy lássa, merre kell kanyarodnia, míg a "Rideology The App Motorcycle" alkalmazással való kompatibilitás lehetővé teszi a vezető számára, hogy különböző funkciókat hangvezérléssel irányítson**.
A vezető számára az első ülés formája megváltozott, és két ülésmagasság közül lehet választani: az ERGOFIT High ülés 830 mm (alapfelszereltség) és az alternatív ERGO-FIT Low ülés 810 mm (kiegészítő). Továbbá az új alumínium Fat-Type kormány javított szilárdsággal rendelkezik. A Z900 mellett továbbra is elérhető marad az SE modell, amely Öhlins S46 hátsó lengéscsillapítóval, Brembo fékalkatrészekkel (300 mm-es féktárcsák, radiálisan felszerelt M4.32 monoblokk féknyergek és fékbetétek) és Nissin radiális főfékhengerrel, valamint acélflex vonalakkal rendelkezik. Az európai piacon a 35 kW/70 kW-os modellek is elérhetők lesznek, hogy szélesebb körű motorosok férhessenek hozzá a Z Supernaked szórakozáshoz.
A Kawasaki Z sorozatának hosszú története van - ma egy új fejezetet írunk!
A Z900 modellek 2025 tavaszán lesznek elérhetők a Kawasaki márkakereskedéseknél az alábbi színkombinációkban:
Z900 & Z900 70 kW
• Metallic Spark Black / Metallic Carbon Gray / Ebony - BK1
• Metallic Carbon Gray / Metallic Phantom Silver / Candy Persimmon Red - RD1
• Metallic Moondust Gray / Metallic Spark Black / Candy Lime Green - GN1
Z900 SE
• Metallic Matte Graphite Gray / Ebony / Metallic Graphite Gray - GY1
*EU jóváhagyások, 2019-2023, 900 cm³ feletti naked motorok