Hírlevél

Kawasaki hivatalos hírlevél

30 Július 2025 A Kawasaki zöldre vált a Tour de France-on

Nemcsak a világ legismertebb kerékpáros versenye, hanem egyben az egyik legnagyobb kihívás is a versenyzők és a csapatok számára – a minden évben megrendezett Tour de France idén is látványos lezárással ért véget Párizs ikonikus sugárútján, a Champs-Élysées-n. A több mint 3300 km-es versenytáv után a Kawasaki is aktív szerepet játszott a finálé izgalmaiban.
Miközben rajongók százezrei szegélyezték a huszonegyedik, egyben utolsó szakasz útvonalát, és világszerte több milliós tévénéző-közönség követte figyelemmel az eseményt, a befutó egyúttal lehetőséget adott a versenyt szervező ASO-nak és kulcspartnereinek – köztük a Kawasakinak –, hogy bemutassák elkötelezettségüket egy tisztább, zöldebb jövő iránt. Ezt szolgálta például a hidrogénüzemű prototípus motorkerékpár nyilvános bemutatója is.
 
A verseny célja, hogy 2030-ra 50%-kal csökkentse karbonlábnyomát, ami tökéletes összhangban áll a Kawasaki karbonsemlegességre törekvő stratégiájával. Ennek érdekében a szervezők minden részletre figyelmet fordítanak – a versenyszervezés emisszióinak mérséklésétől a nézők számára biztosított környezetbarát lehetőségekig.
 
A Kawasaki 2025-ben tért vissza hivatalos motorkerékpár-partnerként a Tour de France-ra – először még 1976-ban vett részt –, és 2027-ig biztosan folytatja ezt a szerepkört. Bár a világ és a kerékpársport is sokat változott azóta, az ASO továbbra is elkötelezett a példamutatás mellett, így a Kawasaki jelenléte rendkívül időszerű.
 
A szervezői csapat egy takarékos Versys 1100 flottát kapott, és a Kawasaki az egész esemény alatt együttműködött az ASO-val, hogy bemutassa a motorkerékpár-iparban elért legújabb környezetvédelmi fejlesztéseket.
 
A verseny minden szakaszát megelőző "Caravan" parádé utolsó, 21. felvonása során a közönség megcsodálhatta nemcsak a hagyományos belső égésű Kawasaki motorokat, hanem a teljesen elektromos EV modellt, valamint az egyedülálló Z7 Hybrid típust is – mindkettő a Kawasaki aktuális kínálatának része, és már elérhető a márkakereskedésekben.
 
Az EV motor kétféle formában érhető el: a naked stílusú Z, illetve a burkolt Ninja változat képében. Ez a Kawasaki első lépése a 100%-ban elektromos motorozás felé. A Hybrid modellek (Z és Ninja kivitelben) teljesen elektromos, benzinmotoros, vagy vegyes üzemben is használhatók, emellett választható manuális váltó kormányfülekkel, illetve automata üzemmód is – a vezető preferenciája szerint.
 
A hidrogénnel működő belső égésű motorral szerelt motorkerékpárt a Kawasaki tesztpilótája, Matthias Hoeppner vezette be a Champs-Élysées-re, a Kawasaki motoros konvoj élén. Közben a Versys 1100 motorok továbbra is szervezési feladatokat láttak el: biztosították a zárásokat, a biztonságot, és koordinálták a mezőnyt.
 
A közel zéró kibocsátású gép alapját a Kawasaki saját fejlesztésű, kiegyensúlyozott, feltöltős motor- és vázplatformja adta – ez a technológia szolgál a Ninja H2 SX modellek alapjául is. A jármű elsuhant az összegyűlt tömeg előtt, köztük olyan vezető személyiségek mellett, mint Hiroshi Ito, a Kawasaki Motors, Ltd. elnök-vezérigazgatója és Yasuhiko Hashimoto, a Kawasaki Heavy Industries elnöke – mindketten a Kawasaki képviseletében vettek részt az eseményen.


Hoeppner így nyilatkozott az élményről:
 
„A Tour de France egy világszinten ismert esemény, és elsőre szinte felfoghatatlan volt, hogy én vezethetem a Kawasaki egyedi hidrogénmotoros prototípusát egy többmilliós globális közönség előtt. Ahogy várható volt, a motor hibátlanul teljesített, és óriási büszkeséggel töltött el, hogy egy olyan Kawasaki-felvonulás élén lehettem, amely bemutatta a kétkerekű technológia teljes spektrumát – a takarékos benzinmotorostól a teljesen elektromos és hibrid megoldásokig.
Nagy megtiszteltetés volt, hogy Mr. Ito és Mr. Hashimoto is személyesen láthatták, mekkora lelkesedéssel fogadta a közönség a Kawasaki mérnökeinek környezetbarát fejlesztéseit.”