Ergonómia és Üléspozíció
Merész, új megjelenésével és az ergonómiára, valamint a vezetési élményre helyezett hangsúllyal az új Z650 S (2026-os modellév) friss lendületet hoz a középsúlyú kategóriába.
Az új helyre pozicionált lábtartók, a lenyűgöző, vastag típusú kormány, valamint az áttervezett vezető- és utasülések még jobb kapcsolatot teremtenek motor és pilóta között.
Az új, magasabb ülés és az áthelyezett lábtartók kombinációja több lábteret biztosít, és tökéletes egyensúlyt teremt a kényelem és a sportosság között.
A lapos, vastag kormány most 40 mm-rel előrébb, 10 mm-rel magasabban és 30 mm-rel szélesebben helyezkedik el, ami előredőlt, könyökkel kifelé tartott üléspozíciót eredményez – javítva az irányítást, és kihangsúlyozva a Supernaked Z modellek jellegzetes formavilágát.
Az előredőlt testtartás tökéletesen harmonizál az új, párnázottabb üléssel (kb. 15 mm-rel magasabb, mint az előző modellé). Az ülésfelület szélesebb lett, míg az utasülés 20 mm-rel szélesebb és 10 mm-rel vastagabb párnázást kapott. Az új vezetőülés sík, egybefüggő felülete kényelmesebb térdszöget és fokozott komfortot biztosít.
Ezen felül a kínálatban megtalálható a „Style” ülés (a Z900 SE mintájára) és egy 20 mm-rel alacsonyabb ERGO-Fit ülés is eredeti kiegészítőként.
Mindennapi praktikusság: az utasülés alatt tárolórekesz kapott helyet, amely elegendő egy U-lakat vagy kisebb személyes tárgyak számára.
Dizájn és Formavilág
A megnövelt idomfelületek kihangsúlyozzák a Z650 S erőteljes karakterét, míg az új, agresszív első idom és a tripla LED-es fényszóró uralja az összképet.
A háromrészes LED fényszóró két felső tompított és egy alsó távolsági lámpát foglal magába, kompakt kialakítása ellenére kiváló megvilágítást nyújt. Ez az új fényszóró a Z-család több modelljében is megtalálható, erősítve a Z650 S kapcsolódását a Kawasaki ikonikus Z sorozatához.
A kompakt első idom a jellegzetes, előre dőlő vonalvezetésével alacsonyan helyezkedik el, és folyamatosan kapcsolódik az üzemanyagtartályhoz – a Kawasaki erőteljes Z dizájnjának védjegye. A megjelenést LED hátsó lámpák és irányjelzők teszik teljessé.
A vezető szemszögéből azonnal nyilvánvalóvá válik, hogy a Z650 S nem csupán látványos – széles, izmos oldalidomai dominálják a látványt, erőt és jelenlétet sugározva.
A rétegzett, szellőzőnyílásokat idéző oldalidomok mélységet és vizuális feszültséget teremtenek, a motort optikailag nagyobbnak és erőteljesebbnek mutatva – ez fokozza a vezetési élményt és tökéletesen tükrözi a Z karakterét.
A szélesebb, izmosabb forma ellenére az üzemanyagtartály alacsonyan maradt a vázban, megkönnyítve a térddel való szorítást és növelve a vezető magabiztosságát.
A tipikus Z dizájnelemek és a számos fémes részlet prémium megjelenést és sportos DNS-t kölcsönöznek a modellnek.
Az oldalidom felső részének hatszögmintája modern textúrát ad, és vizuálisan összeköti a modellt a Z család többi tagjával.
Még a fekete műanyag sarokvédők is a többi Z modell dizájnját követik, erősítve az egységes családi megjelenést.
Kokpit és Technológia
Az új üléshelyzet és a 30 mm-rel szélesebb kormány mellett az új, 4,3 hüvelykes, teljes színes TFT kijelző frissített elrendezést kapott, amely modern, high-tech megjelenést kölcsönöz a műszerfalnak, és kiemeli a Z650 S prémium karakterét.
A kijelző minden fontos információt élesen és tisztán jelenít meg, automatikusan alkalmazkodva a fényviszonyokhoz.
A motoros két megjelenítési mód közül választhat – hagyományos sávos fordulatszámmérő vagy hatszögletű dizájn. A háttér világos és sötét mód között automatikusan vált, de manuálisan is beállítható.
A kijelző egyben a „Rideology the App” interfésze is, lehetővé téve az okostelefon-csatlakozást és számos intelligens funkció használatát.
Az új, élesen formált műszertakaró szorosan illeszkedik az első részhez, fokozva a Z agresszív stílusát. A kokpit körüli oldalpanelek szándékosan kapnak több térfogatot és erőt sugárzó formát, dinamikus, erőteljes első benyomást keltve.
Motor és Technológia
A 649 cm³-es, soros kéthengeres erőforrás azonnali gázreakcióval és pörgős karakterrel rendelkezik, amelyet mostantól alapfelszereltségként a KTRC kipörgésgátló támogat.
A középtartományú nyomatékot optimalizálták a mindennapi használat érdekében. Az asszisztált és csúszókuplung simább visszaváltásokat biztosít, míg a szabadalmaztatott hűtőventilátor-rendszer lefelé vezeti a forró levegőt, növelve a kényelmet városi forgalomban.
A még élvezetesebb vezetés érdekében a Kawasaki Quick Shifter (KQS) felváltó funkcióval eredeti tartozékként elérhető, lehetővé téve a sima, kuplung nélküli felváltásokat – extra teljesítményt és élményt nyújtva minden úton.
A mindössze 15 kg-os, könnyű rácsos váz agilis kezelhetőséget biztosít. A fékezést elöl két 300 mm-es tárcsa, hátul egy 220 mm-es tárcsa végzi, a legújabb Continental ABS rendszer (2026) pedig pontos irányíthatóságot garantál.
A gondosan válogatott tartozékkínálat színre fújt ülésborításokat, csomagtartó megoldásokat és az első idomba integrált, praktikus USB-C aljzatot tartalmaz.
Összegzés
Az „S” a Z650 S nevében jelentheti a Stunning (Lenyűgöző), Style (Stílus), Sugomi vagy Spotlight (Reflektorfény) szavakat – mindegyik tökéletesen leírja a modell magabiztos és feltűnő megjelenését.
Ideje szintet lépni – üdvözöl a vadonatúj Z650 S.