A 2017-ben indult FIM Supersport300 Világbajnokság teljes történetében egyetlen gyártó sem bizonyult sikeresebbnek a Kawasakinál.
A legutóbbi szezonban – az utolsóban, mielőtt 2026-ban érkezik az új World Sportbike kategória – Carter Thompson (MTM Kawasaki) és David Salvador (Team ProDina XCI Kawasaki) az utolsó jerezi futam utolsó kanyarjáig életben tartották a bajnoki harcot. Carter végül összetett második, Salvador harmadik lett, de a WorldSSP300-ban szinte minden évben a Kawasaki került az élre, bármilyen statisztikát vagy rekordot is vizsgálunk.
A WorldSSP300 első évében, amikor annyi nevezés érkezett, hogy a verseny előtt előfutamokat kellett tartani, a Kawasaki az eredeti Ninja 300-assal állt rajthoz. A világbajnoki cím ugyan még nem jött össze elsőre, de három futamgyőzelem igen – kettő Scott Deroue-nak (MTM HS Kawasaki) és egy bizonyos Ana Carrasconak (ETG Racing Kawasaki). Ezt a nevet érdemes megjegyezni.
Aztán elérkezett a Ninja 400-as első éve, 2018, amely egyszerre lett szenzációs szezon Carrasco, a női motorsport, a Kawasaki és az egész motorversenyzés történetében. Carrasco egyetlen pont előnnyel, egy rendkívül nehéz magny-cours-i záróforduló után lett világbajnok, első nőként a motorsport teljesen nyílt FIM gyorsasági szakágában.
Röviden: minden férfi ellenfelét maga mögé utasította a DS Junior Team Kawasaki nyergében. Ez a sporttörténeti tett minden korábbinál nagyobb figyelmet irányított a gyorsasági motorversenyzésre. Ana hosszú időre a média középpontjába került. Aki jelen volt, sosem felejti el, és nem is kellene.
Carrasco bajnoki évében két futamot nyert, a Kawasaki versenyzői összesen négyet. A Kawasaki jelentős fölénnyel megnyerte a konstruktőri címet – az elsőt a későbbi hét közül.
2019-ben Manuel Gonzalez (aki a cikk írásakor Moto2-es pontvezető) szerezte meg a bajnoki címet a Kawasaki ParkinGO csapat színeiben. Három győzelem jutott neki, hat másik Kawasaki-versenyző pedig további sikereket szerzett. A tíz futamból kilencet Kawasaki nyert – Gonzalez, Deroue és Carrasco is az összetett élén zártak. A Kawasaki újra megnyerte a konstruktőri címet, immár másodszor. Ez volt az első szezon, ahol fordulónként két futamot rendeztek, ami jelentősen befolyásolta az eredményeket.
A 2020-as szezonban Jeffrey Buis megszerezte első bajnoki címét – ő lett a kategória történetének legeredményesebb versenyzője. A Kawasaki tizenegy győzelmet ünnepelhetett abban az évben, és újabb konstruktőri címet. Ez volt a Benelux központú MTM Motoport csapat első egyéni világbajnoki sikere – és nem az utolsó. Megnyerték a csapatbajnokságot is, amikor az először került reflektorfénybe.
2021-ben Adrian Huertas csatlakozott az MTM Motoport Kawasaki csapathoz, és a Kawasaki számára újabb erős évben lett bajnok, három másik Kawasaki-versenyző előtt – Booth-Amos, Buis és Samuel di Sora –, akik mindannyian futamgyőzelmeket szereztek. Ana Carrasco is nyert egy futamot, hetedik és utolsó győzelmét a kategóriában. A Kawasaki ismét a gyártók rangsorának élére állt. Összesen tizenhárom Kawasaki-győzelem született 2021-ben.
2022-ben nem született Kawasaki egyéni bajnoki cím, de Victor Steeman, Hugo de Cancellis, Di Sora és Yuta Okaya is versenyeket nyertek, Steeman pedig négyet is elhozott. A motorsport biztonságáért tett folyamatos erőfeszítések ellenére bizonyos kockázatok nem küszöbölhetők ki teljesen. Victor, aki óriási tehetség és az MTM Kawasaki csapat szeretett tagja volt, a szezon utolsó fordulóján történt balesetben életét vesztette.
A 2023-as szezon újraindulása előtt hosszú téli felkészülés következett, majd újra az MTM volt a legerősebb alakulat. Buis megszerezte második bajnoki címét, mindössze hét ponttal. A Kawasaki újra megnyerte a konstruktőri címet, elsősorban a rengeteg Ninja 400-ast vezető versenyzőnek köszönhetően. Buis négy győzelmet aratott, Peter Svoboda kettőt, Bruno Ieraci kettőt, és Loris Veneman is nyert egy futamot. A tizenhat lehetséges győzelemből kilenc Kawasakié lett.
2024-ben tíz futamgyőzelmet szerzett a Kawasaki, de ezúttal sem jött össze az egyéni cím. Az MTM versenyzője, Loris Veneman nagyon közel volt hozzá, és két futamot megnyert. Inigo Iglesias háromszor nyert, ahogy a másik MTM versenyző, Mirko Gennai is, Daniel Mogeda pedig kétszer. A riderek bajnoki címe elmaradt, de a Kawasaki újra megszerezte a gyártói elsőséget.
Ahogy bizonyára kiderült, 2025-ben is a Kawasaki nyerte a konstruktőri bajnokságot, de az egyéni címet ismét nem. A csapatbajnokság viszont a ProDina XCI Kawasakié lett – az MTM előtt.
A WorldSSP300 2017-es indulása óta a Kawasaki Ninja 300/400 modellek 72 futamot nyertek. Az összes többi gyártó együttvéve 48-at. A Kawasaki 211 dobogót, 59 leggyorsabb kört és 41 pole pozíciót ért el.
Öt egyéni bajnoki címet és hét gyártói bajnoki címet szerzett a Kawasaki.
A WorldSSP300 2026-ban átadja helyét a nagyobb hengerűrtartalmú World Sportbike Championship sorozatnak, amelyet a Kawasaki ugyanazzal a szenvedéllyel fog támogatni, mint eddig. További részletek hamarosan.
Kawasaki WorldSSP300 statisztikák:
• A FIM Supersport300 Világbajnokság 2017-ben indult.
• 2017 – három Kawasaki futamgyőzelem: kettő Scott Deroue, egy Ana Carrasco.
• 2018 – Carrasco lett az első nő, aki teljesen nyílt FIM gyorsasági világbajnokságot nyert.
• 2018 – Carrasco két futamot nyert.
• 2018 – a Kawasaki versenyzők összesen négy győzelmet szereztek.
• 2018 – Kawasaki konstruktőri cím (az első a hétből).
• 2019 – Manuel Gonzalez világbajnok (Kawasaki ParkinGO Team).
• 2019 – Gonzalez három győzelmet szerzett.
• 2019 – további hat Kawasaki-győzelem más versenyzőktől.
• 2019 – tízből kilenc futamot Kawasaki-versenyzők nyertek.
• 2019 – újabb konstruktőri cím.
• 2020 – Jeffrey Buis első bajnoki címe.
• 2020 – tizenegy Kawasaki-győzelem és konstruktőri cím.
• 2020 – első Riders’ Championship az MTM Motoport számára; megnyerték a csapatbajnokságot is.
• 2021 – Adrian Huertas bajnok az MTM Kawasaki csapattal; Booth-Amos, Buis és di Sora is futamgyőztesek.
• 2021 – Carrasco hetedik, egyben utolsó győzelme a kategóriában.
• 2021 – Kawasaki újra a gyártói rangsor élén, 13 győzelemmel.
• 2022 – Steeman, de Cancellis, di Sora és Okaya is futamot nyert; Steeman négyet.
• 2023 – Buis második bajnoki címe.
• 2023 – Kawasaki konstruktőri bajnoki cím.
• 2023 – négy Buis-győzelem, kettő-kettő Svobodától és Ieracitól, egy Venemantól.
• 2023 – tizenhat futamból kilenc Kawasaki-győzelem.
• 2024 – tíz Kawasaki-győzelem.
• 2024 – Kawasaki gyártói bajnoki cím.
• 2025 – újabb konstruktőri cím a Kawasakinak.
• 2017 óta összesen 72 Kawasaki-győzelem; 211 dobogó, 59 leggyorsabb kör, 41 pole pozíció.
• Összesen 7 gyártói bajnoki cím.