A „Sugomi” kifejezés a Z Supernaked modellek tervezési filozófiáját és vezetési élményét írja le, amely először a 2014-es Z1000-ben jelent meg. Ez az örökség azóta minden Z modellben tovább él. Az új Z1100 például agresszív, élesen megformált LED-es fényszórókat és uszonyos alsó idomot kapott, amelyek erősítik a jellegzetes Sugomi-megjelenést.
A Z1100 modellek alapját egy rendkívül merev alumínium ikercsöves váz, SFF-BP első villa és vízszintes back-link hátsó felfüggesztés adja. Emellett a Z1100-on monoblokk féknyergek és nagy, 310 mm-es féktárcsák gondoskodnak az éles, közvetlen visszajelzésről, amely minden utat nyers, intenzív élménnyé tesz.
A Z1100 SE verzió Brembo fékeket kapott: radiálisan rögzített monoblokk nyergek, Brembo tárcsák, acélhálós fékcsövek és Öhlins S46 hátsó rugóstag, amely kényelmes csillapítást és távoli előfeszítés-állítást kínál. A gyári abroncsok 2026-ra a Dunlop Sportmax Q5A típusai.
Mindkét modellnél a vezető tekintetét egy 5 colos, teljesen digitális TFT színes kijelző uralja, amely turn-by-turn navigációval, okostelefonos kapcsolattal és a Kawasaki Rideology alkalmazás által támogatott hangvezérléssel is rendelkezik.
Az elektronikus segédrendszerek sora lenyűgöző: az új elektronikus fojtószelepek (ETV) pontosabb motorvezérlést és tempomat-funkciót biztosítanak, a legújabb kétirányú KQS gyorsváltóval kiegészítve. A hat szabadságfokú (6 DOF) IMU egység lehetővé teszi a fejlett támogatásokat, például:
- KCMF kanyarodás-menedzsment
- KTRC kipörgésgátló
- KIBS integrált fékrendszer
- választható teljesítménymódok
- valamint integrált vezetési módok: Sport, Road, Rain és Rider (egyéni)
Az új Z-modellek szíve egy 1 099 cm³ soros, négyhengeres, 100 kW (136 LE) teljesítményű erőforrás, amelyet nagyobb lökettérfogattal és optimalizált szívócsatornákkal terveztek a jobb alsó- és középtartományú reakció érdekében. A maximális forgatónyomaték 11,5 kgf·m, mindemellett kiemelkedő üzemanyag-fogyasztással. Megújult a vezérműtengely-profil, a szeleprugók, a dugattyúk, valamint az összes végáttétel. Az 5. és 6. fokozat hosszabb, mint a korábbi literes Z-modelleknél.
A nagyobb lendkeréktömeg és a 3 mm-rel hosszabb löket a Z1000-hez képest erőteljes közép- és felső fordulatszám-tartományt, valamint villámgyors gázreakciót eredményez. A kipufogórendszer 4-2-1 előkamrás megoldással készült, amely egyszerre hangsúlyozza a Z1100 agresszív külsejét és könnyedségét.
Az ergonómia is fejlődött: a kormány 22 mm-rel szélesebb és 13 mm-rel előrébb került, így a motor minden sebességtartományban könnyedebb, pontosabb irányítást nyújt.
A 2026-os Z1100 és Z1100 SE méltó helyet foglal el a legendás Z Supernaked család élén. Az új generáció egyszerre kínál nyers izgalmat és kifinomult elektronikus támogatást, folytatva a Z-sorozat ikonikus hagyományát.
Amikor a „Sugomi Awakens” – egy új Z korszak kezdődik.