A legendás Z sorozat gyökerei egészen az 1970-es évek elején bemutatott Z1 Super Four-ig nyúlnak vissza, és 2026-ban is lenyűgöző kínálattal tér vissza. A most bemutatott nyolc modell összesen tizenöt új színváltozatban lesz elérhető – ezek között szerepelnek belépő szintű, A2 jogosítvánnyal is vezethető gépek, középkategóriás kedvencek, valamint nagyteljesítményű, de barátságos csúcsgépek is.
Már a megjelenésekor is komoly hírnevet szerzett magának az A2-kompatibilis Z500, amely élénk, ugyanakkor könnyen kezelhető teljesítményével hódított. Ezt egy teljesen új fejlesztésű, vízhűtéses, kéthengeres blokk, asszisztált csúszókuplung, okostelefonos csatlakozás, valamint egy megbocsátó, kezdőknek és haladóknak is megfelelő futómű garantálja. A Sugomi szellemiséget magában hordozó Z500 és Z500 SE összesen öt új színkombinációban lesz kapható:
• Z500: Fekete (Ebony) / Metál szénszürke, Cukorka zöld / Metál szénszürke, illetve Matt grafénacél szürke / Metál csillogó fekete
• Z500 SE: Fekete / Metál szénszürke és Gyöngyház havasfehér / Fekete
Sokan szerint az ideális egyensúlyt a teljesítmény, hengerűrtartalom és klasszikus Sugomi dizájn között a Z900 modellek jelentik. 2026-ban háromféle Z900 (beleértve a 70 kW-os változatot is) négy új színopcióban lesz elérhető. Ezekben a modellekben alapfelszereltség az elektronikus tempomat, IMU alapú menetdinamika-kezelés és Rideology hangvezérlés: Színváltozatok: Fekete / Metál szénszürke, Cukorka zöld / Metál szénszürke, valamint Matt grafénacél szürke / Metál csillogó fekete.
A Z900 SE – a Z900 speciális kiadása – prémium fékekkel és felfüggesztéssel, valamint USB-C csatlakozóval a fejidom alatt érkezik, új színben: Matt grafénacél szürke / Matt szénszürke.
És ha Z, akkor csúcsra járatott teljesítmény – vagyis a Z H2 és Z H2 SE, a „feltöltős testvérpár”, amelyeket sokan csak Hypernaked kategóriaként emlegetnek. Ezek az akár 200 lóerős monstrumok kompresszoros, literes erőforrásaik révén nemcsak brutális teljesítményt kínálnak, de IMU-alapú elektronikus segédrendszereikkel három teljesítménymód és különféle vezetési üzemmódok között választhat a pilóta.
• Z H2: Fekete (Metallic Diablo Black) / Metál szénszürke
• Z H2 SE: Matt grafénacél szürke / Matt szénszürke
Mindkét modellben Kawasaki által fejlesztett és gyártott kompresszoros motor dolgozik, amelyet ultrakönnyű, mégis rendkívül erős rácsos váz ölel körül. Az SE verzió pedig extra prémium fékeket és felfüggesztést is kapott, így a Z sorozat valódi csúcsát képviseli.
Az új Z modellek hamarosan elérhetők lesznek a Kawasaki európai márkakereskedéseiben, és jól mutatják, mennyire komolyan veszi a gyártó a csupasz sportmotor kategóriát – és milyen elhivatott abban, hogy minél több motoros számára kínáljon élménydús alternatívát.